Dwa dni po gnieźnieńskim występie Kostov, Pańta, Dobosz Trio w pamięci wielu słuchaczy pozostają dźwięki wydobyte z instrumentów przez światowej klasy muzyków. Publiczność zgromadzona w auli dawnego „Medyka” miała okazję wysłuchać głównie utworów skomponowanych przez wybitnego bułgarskiego pianistę Konstantina Kostova, mieszkającego obecnie w Monachium, gdzie prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzyki i Teatru. Oprócz przepełnionych wirtuozerią kompozycji Kostova usłyszeliśmy w wyważonych aranżacjach jazzowych transkrypcje utworów kompozytorów muzyki klasycznej. Trio rozpoczęło koncert od słynnego Adagia g-moll Tomaso Albinoniego, które w interpretacji muzyków zachowało swoją klasyczną formę, a jednocześnie poprzez improwizowane solowe fragmenty wprowadziło słuchaczy w określony nastrój skupienia utrzymujący się aż do końca koncertu. Świeżości muzycznemu spektaklowi nadał Patryk Dobosz, młody perkusista, który odważnie, a jednocześnie poprzez umiejętne dozowanie stosował ciekawe środki artykulacji bez jakiejkolwiek utraty dynamiki, prowadząc każdy utwór od początku do końca z niezachwianą rytmiką. Odrębne słowa uznania należą się kontrabasiście. Paweł Pańta w tym projekcie jako lider grupy pokazał nam jak basowe dźwięki swojego instrumentu wplata w utwór stwarzając integralne połączenie z dźwiękami wydobytymi przez Kostova z fortepianu Yamaha c3x (skądinąd znakomitego instrumentu będącego w posiadaniu szkoły „Medyk”). Pańta, podobnie jak pozostali muzycy, nie bał się wykorzystywać możliwości, które oferuje instrument poprzez umiejętne stosowanie flażoletów, czy też używanie smyczka. Mieliśmy zagranych dużo nut typowo jazzowych, ale mniej wytrawni amatorzy gatunku mogli delektować się równie rozległymi motywami kompozycji takich klasyków jak Fryderyk Chopin, czy George Gershwin. Muzycy w ten czwartkowy wieczór urządzili ucztę, której poziom artystyczny jest w Gnieźnie nieczęsto spotykany. Organizator koncertu Centrum Kultury „Scena to dziwna” dziękuje za pomoc w przygotowaniu koncertu partnerom: Agencji Artystycznej „JazzGra” oraz Wielkopolskiemu Samorządowemu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Gnieźnie – dawny „Medyk”.
Zarządzaj zgodami plików cookie
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.